Struktura

Struktura DPS

W strukturze organizacyjnej Domu funkcjonują następujące działy:

  • Dział opiekuńczo-terapeutyczny,
  • Dział medyczno-rehabilitacyjny,
  • Dział administracyjny,
  • Dział gospodarczy.

Wszystkie działy funkcjonują w sposób zapewniający właściwy poziom usług w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych i wspomagających, zgodnych z określonymi standardami.

Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy w szczególności zaspokajanie potrzeb mieszkańców oraz umożliwianie rozwoju ich osobowości poprzez zapewnienie:

  • świadczenia pracy socjalnej,
  • szeroko pojętej terapii indywidualnej oraz grupowej w ramach terapii zajęciowej i terapii pracą,
  • uczestniczenia w imprezach kulturalnych, towarzyskich i turystycznych w środowisku lokalnym oraz organizowanych na terenie Domu,
  • miejsca zamieszkania wyposażonego w niezbędne meble i sprzęty, pościel, bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
  • odzieży i obuwia,
  • pomocy w utrzymaniu higieny osobistej,
  • spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu i poza nim,
  • ochrony godności osobistej,
  • wyżywienia w ramach obowiązujących norm żywieniowych i dietetycznych zgodnie ze wskazaniami lekarza,
  • spożywania posiłków w ustalonym przedziale czasowym oraz możliwości wyboru potraw lub otrzymania posiłku dodatkowego,
  • prowadzenia dokumentacji w zakresie indywidualnych planów wsparcia i ich realizacji.

Do zadań działu administracyjnego należy w szczególności:

  • prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Domu,
  • prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
  • prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń ubezpieczenia społecznego,
  • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem,
  • prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką samochodowo – paliwową,
  • prowadzenie dokumentacji zamówień publicznych,
  • zbiór aktów prawnych,
  • obsługa sekretariatu,
  • obsługa księgowa Domu,
  • opracowywanie planów dochodów i wydatków Domu,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych,
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  • przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
  • prowadzenie obsługi kasowej Domu,
  • opracowywanie projektu budżetu,
  • opracowywanie jadłospisów.

.

Do zadań działu medyczno-rehabilitacyjnego należy w szczególności:

  • sprawowanie opieki medycznej w zakresie zleconych zadań przez lekarza rodzinnego i lekarzy – specjalistów,
  • świadczenie usług pielęgniarskich i rehabilitacyjnych,
  • podnoszenie sprawności fizycznej,
  • organizowanie pracy rehabilitacyjno-wychowawczej w stosunku do mieszkańców w oparciu o indywidualne plany wsparcia w ramach zespołu terapeutycznego,
  • prowadzenie diagnoz pielęgniarskich,
  • prowadzenie indywidualnej dokumentacji,
  • prowadzenie raportów pielęgniarskich, rejestru wykonanych zabiegów pielęgniarskich i badań laboratoryjnych.

Do zadań działu gospodarczego należy w szczególności:

  • prowadzenie kuchni,
  • wydawanie posiłków o określonych godzinach,
  • prowadzenie magazynów żywnościowych i technicznych,
  • świadczenie usług pralniczych zgodnie z zatwierdzoną technologią,
  • dbanie o należytą pracę urządzeń grzewczych,
  • kontrola i ewidencja wskazań urządzeń pomiarowych,
  • zabezpieczenie, naprawa oraz konserwacja pomieszczeń, maszyn i urządzeń,
  • dbanie o porządek i czystość w obejściach Domu,
  • zapewnienie transportu wewnętrznego i zewnętrzneg